Vrijdag 8 mei - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Marian & Henk-Jan Stege - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 mei - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Marian & Henk-Jan Stege - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 mei

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Henk-Jan

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Gisteren jullie geen verslag kunnen sturen i.v.m slechte internet verbinding.
Gisteravond met een ietwat onrustig gevoel gaan slapen, want het sneeuwde nogal en ja kunnen we morgen( vrijdag) dan wel vertrekken?
S'ochtends bleek dat er 5 cm sneeuw was gevallen maar dat de weg droog( grootste gedeelte) was dus Henk- Jan durfde het wel aan.
Was wel een prachtig gezicht al die sneeuw maar om met de motor in te rijden geeft je wel de nodige spanning.
Na een voorzichtige rit naar beneden van zo'n 3 kwartier hebben we in het eerste de beste motel een kop thee gedronken om op te warmen, want het was koud.
Toen op weg naar het Yosemite park , de temperatuur is weer dusdanig dat we geen koude handen en voeten meer hebben.
Prachtige rit en we ruiken de sinaasappels aan de bomen we zien er wel duizenden, en ook de hars van de bomen alles ruikt heerlijk.
Nog 12 mijl en we zijn er en je raad het al we gaan omhoog en ook hier ligt sneeuw!
Wel veel minder maar toch, gelukkig is de weg droog en komen we weer veilig aan in een prachtig hotel in een warme kamer.
Morgen zien we wel weer verder het dooit nu flink en er is geen sneeuw meer op komst.
Liefs Henk-jan en Marian

• 09 Mei 2015 - 08:40

Akkelien:

Jeetje wat beleven jullie het allemaal anders zeg! Sneeuw en mist! Wat een temperatuurverschillen.